Prywatne Przedszkola
Gaudium et Studium
w Poznaniu
"
Przedszkola Gaudium et Studium to połączenie
naszych autorskich programów z cenionymi metodami wychowawczymi.
Koncepcja pracy przedszkola zostaÅ‚a oparta na autorskim programie estetycznym. Program nauczania i wychowania estetycznego to przede wszystkim nowoczesna forma nauczania, która poprzez wyrabianie wrażliwoÅ›ci na wartoÅ›ci estetyczne w muzyce, przyrodzie i sztuce, oraz rozwijanie różnorodnych form twórczoÅ›ci i ekspresji muzycznej, plastycznej i sÅ‚ownej pozwala wÅ‚aÅ›ciwie stymulować rozwój dziecka.
​
Zapewniamy dzieciom odpowiednie warunki, bezpieczeÅ„stwo oraz możliwoÅ›ci gwarantujÄ…ce rozwój wyjÄ…tkowych umiejÄ™tnoÅ›ci i cech
potrzebnych w życiu.
Metody, projekty i programy edukacyjne
Program
Powszechnej Dwujęzyczności
Zasadniczym celem Programu jest codzienne, kontekstowe osÅ‚uchiwanie dzieci z jÄ™zykiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwoÅ›ci jÄ™zykowej
(0-6) tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym.
W ten sposób wÅ‚aÅ›nie dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi jÄ™zyk. DwujÄ™zyczność to cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycjÄ™ tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i spoÅ‚ecznie – jako nowej jakoÅ›ci fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki spoÅ‚ecznej.
​
​
KORZYŚCI Dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie. Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne.
METODA Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Program Wychowania Estetycznego
Poza codziennymi twórczymi zajÄ™ciami (dwa razy w tygodniu rytmika, umuzykalnianie, taniec, teatr, plastyka), dzieci majÄ… kontakt ze sztukÄ… podczas ÅšwiÄ™ta Plastyki, kiedy pod kierunkiem artysty plastyka tworzÄ… wspólne dzieÅ‚a, ÅšwiÄ™ta Muzyki, kiedy koncertujÄ… dla nas zaproszeni goÅ›cie, ÅšwiÄ™ta Teatru, kiedy aktorzy prowadzÄ… warsztaty.
Coroczne spektakle przygotowywane przez dzieci na zakoÅ„czenie roku szkolnego, a wystawiane w prawdziwym teatrze pozwalajÄ… zaobserwować, jak radoÅ›nie przebiega u nich proces tworzenia. Dzieci sÄ… nie tylko widzami, ale przede wszystkim twórcami - aktorami, muzykami, tancerzami. Odbioru sztuki uczÄ… siÄ™ także w czasie wielu wypraw do poznaÅ„skich teatrów, sal koncertowych, kin.
Wychowanie przez estetykÄ™ uczy:
Sala
doświadczania
Zapraszamy do naszej sali
doświadczania świata:
nowoczesne wyposażenie i pomoce pozwalajÄ…ce zoptymalizować pracÄ™ dziecka ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, dziećmi ze spektrum autyzmu, a także dzieci, których rozwój przebiega harmonijnie. Atrakcyjne oraz profesjonalne wyposażenie sprawia, że dzieci wielozmysÅ‚owo poznajÄ… Å›wiat, mogÄ… siÄ™ wyciszyć i ćwiczyć oraz rozwijać maÅ‚Ä…
i dużą motorykÄ™. Stworzenie dla dzieci tak komfortowych warunków do rozwoju jest dla nas priorytetem.
Metoda
Marii Montessori
„Pomóż mi zrobić to samemu”, to zdanie staÅ‚o siÄ™ gÅ‚ównÄ… myÅ›lÄ… koncepcji wychowania Marii Montessori. Twórczyni zależaÅ‚o na wspieraniu i udzielaniu pomocy wychowawczej w indywidualnym rozwoju, rezultatem czego dziecko a potem dorosÅ‚y czÅ‚owiek miaÅ‚ być osobÄ… samodzielnÄ…, aktywnÄ…, odpowiedzialnÄ…, tolerancyjnÄ…, przejawiajÄ…cÄ… inicjatywÄ™, o wyraźnie wypracowanych postawach prospoÅ‚ecznych i proekologicznych.
Punktem centralnym teorii pedagogicznej Marii Montessori jest samo dziecko i jego rozwój w najkorzystniejszych wychowawczo warunkach. Pedagogika Marii Montessori jest skierowana na dziecko wraz z jego potrzebami, na jego spontaniczność, aktywność, samodzielność oraz dążenie do niezależnoÅ›ci od dorosÅ‚ych.